۲۲ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۵۵

پریت بهارارا:

اخراج من نتیجه «نه» گفتن به ترامپ بود

اخراج من نتیجه «نه» گفتن به ترامپ بود

دادستان فدرال سابق نیویورک می گوید رئیس جمهوری آمریکا در ۳ تماس تلفنی خواسته های غیر معمولی را مطرح کرد که پاسخ منفی به آنها، موجب اخراج وی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «پریت بهارارا» دادستان سابق منطقه «منهتن» شهر «نیویورک»، در مصاحبه با «ای بی سی نیوز»، دلیل برکناری خود را تن ندادن به خواسته های غیر معمول دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، عنوان کرد.

وی در این باره گفت: ترامپ چندیدن تماس تلفنی غیر معمول با من داشت که در آنها از حدی که قوه مجریه را از تحقیقات جنایی مستقل تفکیک می کند، فراتر رفت. نهایت آنکه بعد از سومین تماس مشابه که با پاسخ منفی من همراه بود، وی مرا اخراج کرد.

بهارارا همچنین گفت: از همان اواخر سال ۲۰۱۶ که ما با هم ملاقات داشتیم، ترامپ سعی کرد رابطه خاصی را با من پی ریزی کند که بعدها به نامناسب بودن آن پی بردم.

گفتنی است کاخ سفید تاکنون به اظهارات بهارارا پاسخی نداده است. با این حال، گفته های وی به فاصله کمی پس از برگزاری جلسه استماع «جیمز کومی» رئیس معزول اف بی آی، ایراد شد که در آن ترامپ را به اعمال فشار برای تغییر روند بازرسی در پرونده دخالت روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، متهم و دلیل استعفای خود را نیز همین موضوع اعلام کرده بود.

این در حالی است که ترامپ بعدا افشاگری کومی درباره مکالمات خصوصی دو طرفه را اقدامی بزدلانه توصیف کرد.

کد خبر 4002165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha